.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدي‌نژاد پشت پرده اختلاس را مي‌داند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: رئیس‌جمهور نسبت به موضوع واقف است و در جریان مسایل پشت پرده این اختلاس قرار دارد.

به گزارش فارس ، محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه نباید با سیاسی کردن فساد و تخلفات مالی در شبکه بانکی کشور موجب پایمال شدن حق و حقوق مردم شد و باید این موضوع به صورت تخصصی و فنی بررسی شود، اظهار داشت: نباید با طرح موضوعات حاشیه‌دار در این قضیه اذهان عمومی را مشوش کنیم، چرا که این تخلفات و فساد مالی کوچکترین صدمه‌ای را به خدمت‌رسانی بانک‌ها به مردم نخواهد زد و تمام بانک‌ها پاسخگوی مطالبات مردم هستند.

وی با بیان آن که بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت اطلاعات و سازمان های نظارتی 1.5 ماه قبل در خصوص این اختلاس اطلاعاتی را کسب کرده‌ بودند، گفت: سخن غیر کارشناسی جامعه را به تشنج می‌کشاند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: آنچه در تخلفات اخیر بیشتر جلب توجه می‌کند، سلطه بانک مرکزی بر موضوع و پیگیری آن است به طوری که ما تمام افراد مظنون را شناسایی کرده و دارایی‌های آنها را بلوکه کردیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این موضوع قضیه تکنیکی است و اگر دوستان ما نیز صحبت‌هایی را می‌کنند اغلب صحبت‌های متفرقه و غیر‌تکنیکی است چرا که واقف به موضوع نیستند.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: هر اتفاقی در هر بانکی رخ دهد، مردم مسئول آن نیستند؛ منابع مردم محفوظ است و بانک مرکزی و سایر بانک‌ها نمی‌گذارند حقی از آن ها ضایع شود.

بهمنی در مورد سخنان اخیر رئیس‌جمهور در بیان پشت پرده این اختلاس تصریح کرد: رئیس‌جمهور نسبت به موضوع واقف است و در جریان مسایل پشت پرده این اختلاس قرار دارد و بانک مرکزی نیز به جد دنبال روشن شدن اذهان عمومی در این زمینه است.

شناسایی ‌مظنونان تخلفات و فساد مالی بانک صادرات
رئیس کل بانک مرکزی گفت: با بررسی همه جانبه میزان موجودی، بدهی و درآمد افراد دخیل در اختلاس 3 هزار میلیاردی بانک صادرات مشخص شده و به زودی براساس این محاسبات نحوه برخورد و وصول مطالبات اعلام می‌شود.

وی با اشاره به سوء استفاده از اسناد بانک صادرات در جهت فساد مالی افزود: سازمان های نظارتی کار خود را انجام می دهند ولی بانکها با استفاده از کنترل های داخلی و سیستم بازرسی و نظارت و ابزارهای کنترلی باید وظیفه خود را انجام دهند. زیرا سازمان های نظارتی خارج از بانک ها به صورت ریگولاتوری (نهادهای ناظر حاکمیتی و سیاست گذار و تنظیم سیاست ها و نظارت های کلی) عمل می کنند.

به گفته وی، اگر واحدهای بازرسی و نظارتی بانک صادرات از خود سلب مسئولیت کنند و بخواهند آن را به گردن دیگران بیاندازند، اصولی نیست.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولترئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: هر بانک دارای بازرسی و حدود اختیارات رسیدگی است و بانک مرکزی چطور و چرا باید روزانه وضعیت هر بانک را به صورت ریز بازرسی کند؛ در حالی که هر بانک دارای بازرسی و سیستم های کنترلی داخلی است.

وی تاکید کرد: اگر در این قضیه مشکلی نیز به وجود آمده، مشکل سیستم بانکی است و ما به جد به دنبال حل آن هستیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 شهريور 1390
دولتی ها و مجلسی ها همه در جریانند جز مردم!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.19 seconds.